Subscribe News Feed Subscribe Comments

Pengasas PSSGM

Pengasas PSSGM
Dato' Meor Abdul Rahman
"Segayong, sekendi, seperigi, seperminum, sejalan, sejadi, sedarah. Sedaging, sepaduan berinti kembali bersatu setelah penyusunan dapat diaturkan demi untuk kejayaan"

PSSGM Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak

Gelanggang Utama:
Dewan Besar Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak
Hari: Jumaat
Waktu: 3.00 - 6.00 petang
Gurulatih Utama: Cikgu Mohd Amin Hamzah
Imam Gelanggang: Cikgu Nazri Zakaria
Khalifah Muda: Cikgu Ahmad Fuad Hashim

Kepada semua ahli-ahli PSSGM Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak yang mempunyai idea, artikel atau candangan untuk diterbitkan sila hubungi:

Nazirul Izzat Syafiq B. Mohd Isa
017-5401954
05-6414626
nazirysha_lovely@yahoo.com.my
gangster_alim@yahoo.com.my

Kejohanan Pencak Silat MRSM se-Malaysia 2010



Alhamdulillah, pada 1-4 Mac yang lalu MRSM Pasir Salak telah menghantar seramai 16 orang pesilat untuk bertanding di Kejohanan Pencak Silat MRSM se-Malaysia peringkat kebangsaan di MRSM Gemencheh, Negeri Sembilan.. Tahniah diucapakan kepada pasukan seni jurus puteri yang berjaya mendapat tempat ke-5 dan juga peserta seni tari solo walaupun tidak mendapat sebarang tempat di peringkat akhir.. Kepada pesilat-pesilat lain, diharapkan agar tidak berputus asa.. Belajar dari kelemahan dan kesilapan yang lalu.. Mungkin kita sudah rasa diri kita hebat, tetapi kita lupa ada yang lebih hebat daripada kita.. Jadi, berusahalah dan perbaiki kelemahan diri kita supaya di redhai dan mendapat keberkatan Allah s.w.t.. Ingat, " Bulat Tak Datang Bergolek, Pipih Tak Datang Melayang ".. Insya Allah, kita mampu lakukannya.. Ayuh!! Kita bangunkan dan perjuangkan tekad dihati kita.. Semoga Gayong MRSMPS disegani ramai.. Aminn Ya Rabbal 'Alamin..
 
TNB | Distributed by Deluxe Templates