Subscribe News Feed Subscribe Comments

Pengasas PSSGM

Pengasas PSSGM
Dato' Meor Abdul Rahman
"Segayong, sekendi, seperigi, seperminum, sejalan, sejadi, sedarah. Sedaging, sepaduan berinti kembali bersatu setelah penyusunan dapat diaturkan demi untuk kejayaan"

PSSGM Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak

Gelanggang Utama:
Dewan Besar Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak
Hari: Jumaat
Waktu: 3.00 - 6.00 petang
Gurulatih Utama: Cikgu Mohd Amin Hamzah
Imam Gelanggang: Cikgu Nazri Zakaria
Khalifah Muda: Cikgu Ahmad Fuad Hashim

Kepada semua ahli-ahli PSSGM Maktab Rendah Sains Mara Pasir Salak yang mempunyai idea, artikel atau candangan untuk diterbitkan sila hubungi:

Nazirul Izzat Syafiq B. Mohd Isa
017-5401954
05-6414626
nazirysha_lovely@yahoo.com.my
gangster_alim@yahoo.com.my

Latihan Bermula???


Sebut pasal latihan saja, macam-macam ragam yang dipamerkan pesilat-pesilat maktab.. Ada saja alasan yang diberikan.. Itula, inila dan macam-macam lagi.. Budak MRSM semuanya kreatif bagi alasan.. Maklumla pelajar pintarla katakan.. Kalau ya pun, janganlah disalah gunakan ya.. Mungkin dah cukup hebat agaknya.. Ingatlah, ada yang jauh lebih hebat daripada kita.. Jadi, kepada sesiapa yang terpaksa untuk turun latihan, lebih baik duduk di bilik.. Kita akan tengok siapakah pendekar terulung tanpa berlatih?? Kita akan saksikan siapakah lauk yang enak ketika pertandingan??.. Sedarlah.. Siapa lagi yang bakal mewarisi silat jika bukan kita sebagai pewarisnya?? Siapa lagi yang akan mengenali silat jika bukan kita yang mengenalinya?? Hargailah warisan nenek moyang kita yang berputih tulang mempertahankan negara.. Bertempur dengan bersilat tanpa senjata moden.. Fikirkan jika kita menjadi mangsa.. Tidak malukah kita sedangkan orang Barat mempelajari silat sehingga mendapat bengkung hitam?? Ke manakah pergi bangsa kita?? Jadi, sebagai ahli dalam gayong, berusahalah untuk jadi yang terbaik.. Tekadkan azam untuk mewarisi dan menguasai ilmu persilatan.. Insya Allah kita berjaya..
 
TNB | Distributed by Deluxe Templates